PR:HR_2020-06-MJ-SUMMERCAMPAIGN


6 savjeta za zdravu i pravilnu prehranu

Prehrana je, osim redovite tjelovježbe, jedan od najvažnijih faktora kod očuvanja zdrave tjelesne težine. Moramo piti dovoljno vode, jesti dovoljno svježih namirnica koje sadrže visoki udio vode, a moramo izbjegavati alkohol, slatka pića i šećer. Čak i male promjene u prehrani mogu znatno utjecati na naše zdravlje i raspoloženje.

Raznovrsno povrće

Izaberite raznovrsno povrće – crveno, narančasto, tamno zeleno (npr. rajčice, slatki krumpir, brokula). Vašim obrocima dodajte i voće kao glavnu jed ili prilog, a možda i kao desert. Što više boja bude imao vaš tanjur, veća je mogućnost da unesete sve potrebne vitamine, minerale i vlakna koja su potrebna vašem tijelu. S obzirom na to da tijelu ponekad treba nešto više vitamina i minerala, možda ih moramo dodatno unijeti pomoću dodataka prehrani.

Birajte punozrnate žitarice

Umjesto prerađenih namirnica koje su napravljene od rafiniranih zrna, radije odaberite neprerađene namirnice poput punozrnatog kruha, divje riže, punozrnate riže, basmati riže, bulgura, zobene kaše, kvinoje, punozrnatih žitnih pahuljica i tjestenine, itd.

Punomasne mliječne proizvode zamijenite onim nemasnim

Punomasno mlijeko ili ono s manje mliječne masti – oba sadrže jednaku količinu kalcija i drugih hranjivih tvari koje trebaju vašem tijelu, ali mlijeko s manje masti sadrži manje kalorija i manje zasićenih masnih kiselina.

Izbjegavajte bijeli šećer

Iz svoje prehrane izbacite kekse, torte i sladoled. Sami možete pripremiti svježe slastice sa zdravijim šećerima (npr. kokosov šećer, yacon, lucuma), domaći prirodni sladoled ili kekse od orašastih plodova i kakaa. Izbjegavajte šećer, iako je ponekad dopušteno i varati i pojesti malo omiljene čokolade ili keksa.

U svoju prehranu uključite i bjelančevine

Meso, morski plodovi, grašak, jaja, orašasti plodovi i sjemenke (npr. chia sjemenke, konopljine sjemenke…). Od mesa birajte između govedine, peradi i ribe.

Pijte puno vode

Slatka pića zamijenite vodom – time ćete u velikoj mjeri smanjiti unos kalorija i šećera. Energetski i sportski napici sadrže ogromnu količinu šećera i kalorija. U vodo pokušajte dodati krišku limuna, limete ili bilo kojeg voća, što će poživiti vaš napitak. Ekološki najprihvatljiviji izbor je to da sa sobom uvijek nosite bocu za vodu u koju možete uliti vodu iz slavine.