Kako promijeniti gume i pripremiti felge za novu sezonu?


Zakonski rok za promjenu zimskih guma na ljetne je 15. ožujka. Ako imate lance za snijeg odgovarajuće veličine ili pribor ekvivalentan lancima za pogonske kotače, možete koristiti ljetne gume s dubinom rupe od najmanje 3 mm, možete koristiti uzorak i prije tog datuma . Najesen zimske gume na felge obavezno postaviti 15.11. Ako imate zimske gume na felgama, možete ih promijeniti kod kuće, a da ne morate zakazivati posjet prepunim vulkanizerima. Pogledajmo kako izvršiti promjenu kotača.

Razlog za zamjenu zimskih guma ljetnim nisu samo zakonski zahtjevi. U usporedbi sa zimskim gumama, ljetne gume pružaju bolje prianjanje na cestu pri višim temperaturama, u uvjetima bez snijega i leda, imaju kraći put kočenja i omogućuju manju potrošnju goriva i udobniju vožnju (Ako biste i u ljetnim mjesecima vozili sa zimskim gumama, morali biste se pomiriti s većom bukom i otporom, a posljedično i većom potrošnjom).

Suprotno je kod zamjene ljetnih guma zimskim. Zimske gume omogućuju kraći put kočenja i bolje prianjanje na niskim temperaturama . Vozilo je lakše upravljivo na zaleđenoj ili snježnoj cesti.

Ali ako želimo da sve ovo vrijedi, gume moraju biti u dobrom stanju i ispravno postavljene.

Prije promjene guma provjerite njihovo stanje

Prije nego počnete mijenjati gume, morate provjeriti njihovo stanje. Vizualno pregledajte gume za očite nedostatke ili oštećenja tijekom zimskog skladištenja. Važan čimbenik na koji vrijedi obratiti posebnu pozornost je minimalni profil, sa zakonskom granicom postavljenom na 1,6 mm. Ako je profil guma manji od propisanog, možete imati problema prilikom policijske kontrole, vozilo neće proći tehnički pregled, a povrh toga izlažete se opasnosti u vožnji jer istrošene gume imaju dulji vijek trajanja. put kočenja i lošije prianjanje na kolnik i ne samo na mokrim, već i na suhim cestama.

Drugi parametri također igraju važnu ulogu. Gume treba birati prema tipu vozila:

  • prave velikosti,
  • ustrezno homologirane,
  • z ustrezno nosilnostjo.

Stoga prije promjene guma provjerite jesu li gume vizualno besprijekorne i zadovoljavaju li sve parametre propisane za vaš tip vozila.

Alat za mijenjanje guma

Nećete moći promijeniti gume bezosnovne opreme:

  • Za podizanje automobila potrebna vam je dizalica koja je standardni dio obvezne opreme vozila. Najčešće se koriste obične dizalice ili mobilne hidraulične dizalice.
  • Ne možete bez ključa za otpuštanje i zatezanje vijaka - morat ćete kupiti moment ključ, s kojim možete precizno zategnuti vijke uzimajući u obzir potrebni moment zatezanja. Istovremeno će vam trebati i ključ i alat za odvrtanje vijaka.
  • Trebat će vam i žičana četka i krpa za čišćenje prljavštine i možda malo voska za podmazivanje.

Gdje promijeniti gume?

Prije nego počnete mijenjati zimske gume za ljetne, morat ćete pronaći odgovarajuće mjesto - podloga bi trebala biti ravna, idealno bi bilo da okolina bude mirna. Izbjegavajte prometna parkirališta ili mjesta.

→ Prilikom mijenjanja brzina zategnite ručnu kočnicu i odaberite prvu brzinu ili brzinu za vožnju unatrag. Uvijek odaberite s automatskim mjenjačem »P«.


Kako promijeniti gume?

  • Prije nego što počnete dizati automobil, olabavite vijke - pola navoja bit će dovoljno.
  • Zatim pronađite mjesto za postavljanje dizala - tamo gdje postoji pojačana konstrukcija ili prag automobila, mjesto je obično označeno udubljenjem.
  • Kada pronađete pravo mjesto, stavite dizalicu ispod i lagano podignite vozilo - kotač bi trebao biti u zraku. Za veću sigurnost ispod auta možete postaviti i drvo.
  • Sada odvrnite vijke, idealno udarnim ili klasičnim ključem. Odvrnite vijke unakrsno, uvijek ne više od dva do tri okreta. Ako to ne uspije, možete upotrijebiti alat za otpuštanje vijaka.
  • Skinite kotač.
  • Nakon skidanja kotača, očistite područje ležaja žičanom četkom - ako je ostala samo mala količina hrđe, možete zategnuti vijke, ali čim se hrđa raspadne, olabavite ih..
SAVJET! Dok je kotač na podu, iskoristite priliku i vizualno provjerite istrošenost kočione pločice i druge vidljive dijelove.
  • Žičanom četkom očistite i središnju montažnu i nosivu površinu diska (prednju i središnju). Kotače uvijek čistite samo posebnim sredstvima za čišćenje i odmašćivanje dizajniranim posebno za ovu svrhu. Korištenje agresivnih deterdženata moglo bi ih oštetiti.
  • Mjesta gdje felga pritišće možete namazati voskom za karoseriju,ako ga imate, inače se može dogoditi da nećete moći lako skinuti felgu pri sljedećoj promjeni. Vosak ne utječe na trenje, ne smanjuje ga, ali sprječava prodor vode.
Pažnja!

Nemojte koristiti bakreni vazelin za podmazivanje područja ležaja jer to smanjuje trenje između glave i kotača. To bi moglo uzrokovati okretanje kotača u odnosu na glavčinu i time opteretiti vijak zbog savijanja.

Budite oprezni, da mazivo ne smeta! Nikada ne podmazujte vijke!

Nakon čišćenja ležajnog područja možete postaviti godišnju gumu - uvijek morate pratiti oznaku koja vam govori koji je ispravan smjer vrtnje i gdje su vanjska i unutarnja strana gume. (za usmjerene gume, strelica prikazana na gaznoj površini mora pokazivati u smjeru vožnje).

Jeste li znali... Nepravilno postavljena guma brže će se istrošiti, neće imati dovoljno prianjanja na cesti, a također će vožnju učiniti bučnijom. Istodobno, može biti otežano pravilno odvođenje vode i kvalitetno kočenje. Stoga budite posebno oprezni ili zapravo postavite gumu imajući na umu smjer vrtnje! Smjer rotacije ne treba uzeti u obzir samo kod simetričnih guma koje imaju isti uzorak na obje strane.
  • Nakon što je kotač pravilno postavljen, umetnite vijke i zategnite ih isključivo rukom - tako ćete znati je li navoj oštećen i vijak ne treba mijenjati (zamjena košta samo nekoliko eura, ali ako zavrnete vijak s lošim navojem, možete oštetiti glavčinu, zamjena od kojih je skuplji). Nakon ručnog zatezanja, zategnite vijke moment ključem, ali samo malo - tek toliko da spriječite pomicanje kotača (maks. 30 Nm).
  • Prilikom zatezanja vijaka odaberite križni redoslijed!
Pažnja!

Nikada ne podmazujte vijke bilo kakvom vrstom maziva! Proizvođač je izračunao moment zatezanja za suho trenje. Podmazivanje navoja smanjilo bi trenje koje bi, ako bi vijak bio zategnut na isti moment, uzrokovalo primjenu sile i olabavljenje vijka.

  • Sada spustite vozilo s dizalice i na tlu zategnite vijke moment ključem - unakrsnim redoslijedom poštujući moment pritezanja koji je odredio proizvođač (u pravilu je vrijednost između 85 i 140 Nm, najčešći moment pritezanja je 120 Nm).

Sada ponovite ovaj postupak za ostala tri kotača.


Provjerite tlak

Kada mijenjate gume, važno jeprovjeriti njihov tlak. Iako ste ih možda napunili prije zime, u šest mjeseci nekorištenja tlak je možda pao za trećinu. Stoga manometrom provjerite odgovara li tlak propisanim vrijednostima. U suprotnom, napumpajte ih kompresorom ili, u slučaju malog nedostatka, stanite na najbližoj benzinskoj crpki i tamo dopunite zrak u kotačima.

Ako vozite na nedovoljno napuhanim gumama, postojao bi veći otpor kotrljanja, što bi uzrokovalo prekomjernu potrošnju goriva. Previsok tlak u gumama, s druge strane, uzrokuje prekomjerno trošenje središnjeg dijela i time skraćuje vijek trajanja. U oba slučaja gumenemaju optimalno prianjanje na cestu i put kočenja.

Jeste li znali... Svaki put kada mijenjate kotače, mudro je promijeniti i gumene ventile. U slučaju metalnih ventila, koji se uglavnom koriste za aluminijske naplatke, preporuča se zamijeniti njihov umetak. To će spriječiti istjecanje zraka iz guma. Također provjerite nije li poklopac ventila oštećen.

Obratite pozornost na ispravnu optičku postavku

Čak i ako sami mijenjate kotače, barem jednom godišnje trebate posjetiti vulkanizersku radionicu u kojoj serviser provjerava postavku geometrije kotača (to možete učiniti i kod kuće s balanserom za bicikl, ali nikada nećete postići tako savršene rezultate kakve daju posebni uređaji vulkanizera). Neispravno balansiranje kotača može dugoročno dovesti do povećanog trošenja, budući da kotači vibriraju i oštećuju ležajeve i klinove. Ako je geometrija loša, auto vuče u stranu i kao rezultat možete oštetiti čak i potpuno nove gume. Stoga budite dosljedni i u slučaju nedoumice svakako posjetite servis.

Savjet za kraj

Ako želite oživjeti svoje kotače i dati im moderan dizajn, nabavite nove presvlake - možete birati između raznih boja i dizajna. Osim atraktivnog izgleda, navlake također štite vaše bicikle od oštećenja i prljavštine, spajajući dvije prednosti u jednoj.