HR 2019-05-BO-Discountmania


Povrat u 14 dana (Odustajanje od ugovora)

Potrošač (navedeno vrijedi isključivo za fizičke osobe koje kupuju robu za namjene izvan svoje privredne djelatnosti) ima pravo u roku od 14 dana od preuzimanja artikla obavijestiti poduzeće na adresu e-pošte: info@mall.hr da odustaje od ugovora, bez potrebe navođenja razloga svoje odluke. Rok počinje teći dan nakon datuma preuzimanja artikla. Jedini trošak koji tereti potrošača u vezi s odustajanjem od ugovora je trošak povrata artikla. Artikle je potrebno vratiti prodavaču najkasnije u roku od 30 dana od predanog zahtjeva za odustajanje od ugovora (kupnje).

Isključenje prava na jednostrani raskid ugovora: Potrošač nema pravo na raskid Ugovora u slučajevima propisanim člankom 79. Zakona o zaštiti potrošača, tj. ako je:

  • ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
  • predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
  • predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave
  • predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
  • predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.

Potrošač nema pravo odustati od ugovora ako artikl nije primjeren za povrat zbog svoje prirode. Odustajanje od ugovora nije moguće ni u slučaju kupljene hrane za male životinje, praška za pranje i deterdženata. Primljeni artikl potrošač mora vratiti neoštećen i u nepromijenjenoj količini, osim ako je artikl uništen, pokvaren, izgubljen ili se smanjila njegova količina, a da za to nije kriv potrošač.

Potrošač ne smije neograničeno koristiti artikl od trenutka odustajanja od ugovora. Potrošač smije pregledati artikl i isprobati ga u opsegu koji je nužan za utvrđivanje stvarnog stanja. Testiranje artikla koje nije u skladu s navedenim smatra se korištenjem artikla, što znači da potrošač time gubi pravo na odustajanje od ugovora.

Kod odustajanja od ugovora gdje je korišten bonus, kod za popust ili promotivni kod, ta se sredstva smatraju popustom te se korisniku ne vraćaju. Na bankovni račun korisnika vraća se samo uplaćeni iznos.

Povrat uplaćenih sredstava bit će izvršen što je prije moguće, a najkasnije u roku od 14 dana od prijema obavijesti o odustajanju od ugovora. Kako bi se osigurala izvjesnost, točnost i pravodobnost povrata i osiguravanje evidencije o uplatama, povrat uplate kupcu provodi se isključivo doznakom na njegov bankovni račun. Povrat uplate u gotovini nije moguć. Povrat primljenih artikala poduzeću u roku za odustajanja od ugovora smatrat će se obaviješću odustajanja od ugovora.

U iznimnim slučajevima, kada artikli nisu vraćeni u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošaču možemo ponuditi otkup artikla uz adekvatnu naknadu koju zapisnikom odredimo prilikom povrata. Otkup sa sniženom vrijednošću uvažava se prilikom potvrđivanja potrošača emailom. Potrošač spomenutu otkupninu koristi isključivo kod narudžbe drugog artikla iste ili veće vrijednosti.

Obrazac za odustajanje od ugovora artikla dostupan je ovdje.

Pravo na povrat kupovne cijene, jamstva, materijalnih nedostataka ili nepropisno pruženih usluga detaljnije uređuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača.

Odustajanje potrošača od ugovora za artikle iz kompleta

Ako se potrošač odluči za odustajanje od ugovora za jedan od artikala iz kompleta, za isti može tražiti povrat kupovne cijene. Potrošač smije vratiti jedan ili više artikala iz kompleta. Prilikom odustajanja od ugovora za artikl iz kompleta potrošaču će na bankovni račun biti uplaćen iznos u visini plaćenih sredstava za artikl koji vraća.

U slučaju odustajanja od ugovora MALL.HR zadržava pravo odbitka dobivene uštede. Ako je ušteda novog odabranog artikla veća od uštede vraćenog artikla, razlika se ne vraća, a zamjena obavlja po politici odustajanja od ugovora za artikle iz kompleta.

Upute za odustajanje od ugovora

Prilikom web kupnje artikl ne možete fizički pogledati, stoga u roku od 14 dana od preuzimanja narudžbe možete odustati od ugovora. S obzirom na to, da želimo da to učinite što prije i što jednostavnije, pripremili smo kratak popis na što obratiti pažnju prilikom kupnje na daljinu:

  • pažljivo otvorite ambalažu i čuvajte je u nepromijenjenom stanju dok niste u potpunosti sigurni da je artikl odgovarajući,
  • kod kupnje odjeće, donjeg rublja i kupaćih kostima provjerite odgovarajuću veličinu isprobavanjem preko druge odjeće (ne na golu kožu),
  • kod rukovanja artiklom može doći do oštećenja ili ogrebotina, posebno kod artikala s lakiranim crnim površinama (monitori, LCD televizori, prijenosnici itd.),
  • u pisače nemojte umetati patrone ili tonere dok niste sigurni o prikladnosti artikla za svoje potrebe,
  • nepažljivo uklanjanje zaštitnih folija i materijala može uzrokovati oštećenja na artiklu (tamne lakirane površine),
  • prijenosnici, stolna i tablet računala, telefoni i e-čitači neka ostanu u izvornom stanju. To znači da aktivacija i registracija programske opreme nije obavljena. Ako je aktivacija obavljena, artikl prije slanja u odustajanje od ugovora postavite na tvorničke postavke,
  • ne otvarajte artikle sa sigurnosnim žigom (nosači zvuka i slike, programska oprema),
  • vidljivi tragovi korištenja (prašina, dlake, ogrebotine, mrlje, prljavština) nisu primjereni za odustajanje od ugovora jer su higijenski upitni (aparati za osobnu njegu i njegu stambenih površina),
  • vidljivi tragovi montaže (korištene vodilice, ogrebotine od ugradnje) su oštećenja koja nastaju kod ugradnje aparata. Nemojte ugrađivati aparate dok niste sigurni zadovoljavaju li vaše potrebe,
  • otvoreni higijenski dodatci (masažni aparati, odjeća za mršavljenje, četkice za zube) su vakuumski pakirani i namijenjeni osobnoj uporabi. Otvoreni su higijenski upitni i potrebno ih je baciti te zamijeniti novima.
  • hrana za male životinje i deterdženti s otvorenom ambalažom ne mogu se vratiti, osim u slučaju oštećene pošiljke (dokaz: zapisnik o oštećenoj pošiljci od strane dostavne službe).

Mogućnost odustajanja od ugovora namijenjena je otvaranju artikala i pregledu. Ako vam artikl ne odgovara ili su vaša očekivanja drugačija, možete odustati od kupnje. Ove preporuke nisu valjane ako je artikl kod kupnje u kvaru ili ne radi. U tom je slučaju riječ o uvažavanju materijalnog nedostatka ili jamstva.

U slučaju odustajanja od ugovora, molimo vas da slijedite sljedeće upute:

  • Kad vraćate artikle, priložite obrazac za odustajanje od ugovora i kopiju računa.
  • U slučaju povrata artikla, kupac je dužan obratiti se prodavaču putem e-maila na info@mall.hr i dogovoriti se za preuzimanje artikla na unaprijed dogovorenoj adresi. U tom slučaju troškove vraćanja artikla snosi prodavač to jest tvrtka Internet Mall d.o.o., a sve informacije koje su nam potrebne za preuzimanje pošiljke na adresi kupca dogovoriti ćemo putem e-maila ili telefonskog poziva.
  • Preporučujemo da artikle primjereno pripremite za transport (pritom možete koristiti originalnu MALL.HR ambalažu, odnosno drugu prikladno sigurnu ambalažu).